Onderhoud

Bij aankoop van een nieuwe fiets krijgt u maar liefst twee gratis servicebeurten en een derde servicebeurt met extra korting. 
Bij de 1e servicebeurt (tot drie maanden na aankoopdatum) wordt de fiets helemaal nagelopen. Dit is belangrijk om zorgeloos van uw nieuwe fiets te kunnen blijven genieten. In de eerste kilometers maakt u kennis met uw fiets, komt u misschien zelf wat onvolkomenheden tegen, of wilt u de houding misschien nog wat aanpassen. Binnen bepaalde grenzen kan een aantal zaken worden bijgesteld. Ook de fiets met al zijn onderdelen heeft zich kunnen ‘zetten’. De rem- en versnellingskabels rekken naar verhouding de eerste periode het meest op, wat kan resulteren in een slechter schakelgedrag.

Tot negen maanden na aankoopdatum mag je je fiets voor een 2e gratis servicebeurt brengen. 
De 3e servicebeurt met extra korting is geldig tot 1,5 jaar na aankoopdatum.

Ook na deze periode onderhouden wij je fiets graag en we doen dit tegen betaalbare tarieven. Wij adviseren u minimaal eenmaal per jaar een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren en wanneer u de fiets vaak gebruikt twee keer.
Voor een elektrische fiets is het zeer belangrijk dat deze regelmatig terugkomt bij de dealer. Deze krijgt naast het gebruikelijke onderhoud een Software update als deze beschikbaar is. Hierdoor bent uw altijd in het bezit van de nieuwste mogelijkheden en de beste ondersteuning.

Belangrijk om te weten! Om aanspraak te kunnen maken op de fabrieksgarantie wordt door de meeste fietsmerken o.a. voorgeschreven dat de fiets jaarlijks wordt aangeboden voor onderhoud bij een erkende dealer. De volledige garantievoorwaarden vindt je op de site van het desbetreffende fietsmerk.